Kwaliteitsbeleid

HKZ keurmerk:

GGZ Novus beschikt over het HKZ keurmerk. Dit betekent dat alle zorgprocessen volgens deze normen zijn ongericht. De cliënten kunnen hierdoor rekenen op een uitstekende zorg. Bovendien laat GGZ Novus zien dat de zorgverlening op een efficiënte en transparante manier plaatsvindt. De normen van dit keurmerk eisen van GGZ Novus dat er voortdurende controle plaatsvindt waardoor eventuele knelpunten snel gesignaleerd en aangepakt kunnen worden.  

Kwaliteitsstatuut

GGZ Novus heeft als GGZ aanbieder conform de wet- en regelgeving een kwaliteitsstatuut. In dit document staat beschreven hoe GGZ Novus werkt, wat cliënten kunnen verwachten, hoe medewerkers binnen GGZ Novus samenwerken en hoe zij samenwerken met partners in de regio.

Routine Outcome Measurement (ROM)

GGZ Novus vindt van groot belang dat cliënten een optimale behandeling krijgen. Om dit te bewerkstelligen vindt aan het begin- en eind van de behandeling een ROM meting plaats. In het begin van de behandeling wordt de ernst van de behandeling gemeten. Gedurende behandeling houdt de behandelaar rekening met deze score. De effectiviteit van de behandeling wordt aan het eind van de behandeling gemeten.

Klanttevredenheid

Van alle cliënten wordt verlangd dat ze aan het einde van de behandeling de CQ (cliëntentevredenheid) meting invullen. Deze meting is bedoeld om onze dienstverlening nog verder te verbeteren. Om deze te realiseren, wordt naar de ervaring van de cliënt gevraagd.